ПОСАДОВІ ОБОВ’ЯЗКИ ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА
1. Педагог-організатор планує і організовує позаурочну навчально-виховну роботу з дітьми, підлітками, молоддю в освітніх установах, за місцем проживання.2. Вивчає індивідуальні особливості учнів, вихованців, сприяє розвитку їх здібностей, талантів, навичок самодіяльності, самоврядування, організації змістовного дозвілля і відпочинку.
3. Спільно з педагогічними колективами, колективами установ культури, мистецтв, спортивними товариствами, творчими спілками, громадськими об’єднаннями, сім’єю, розвиває мережу гуртків, секцій, клубів, об’єднань за інтересами. Залучає до роботи з ними кваліфікованих спеціалістів, працівників науки, культури, мистецтва, спортсменів, тренерів, студентів, батьків.
4. Вживає заходів щодо попередження бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх, здійснює індивідуальну роботу з педагогічно-занедбаними дітьми, підлітками.
5. Надає консультативну допомогу батькам, педагогічним працівникам.
6. Бере участь у організації літнього відпочинку і оздоровленні учнів, вихованців в освітніх установах, за місцем проживання.
7. Настановленням та особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, гуманізму, доброти, працелюбства, інших доброчинностей.
8. Готує дітей, підлітків до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, злагоди та миру між усіма народами, етнічними, національними, релілігійними групами.
9. Додержується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.
10. Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну культуру.
ПЕДАГОГ-ОРГАНІЗАТОР:
Організовує:
·
проведення
організаційно-масової та культурно-освітньої роботи в дитячих юнацьких організаціях, дозвілля та відпочинку дітей
за місцем проживання;
·
діяльність дитячих і
громадських організацій, об’єднань, допомагає в плануванні їхньої діяльності на
принципах добровільності, самостійності, гуманності і демократизму з урахуванням ініціативи, запитів і потреб
учнів.
·
умови для широкого інформування учнів про
діючі дитячі й молодіжні організації, об’єднання;
·
наочне оформлення школи за
тематикою роботи, яку проводить;
·
дітей і підлітків до роботи в
гуртках, секціях, клубах, товариствах за інтересами школи, в позашкільних
закладах, за місцем проживання. Особливу увагу приділяє дітям, схильним до правопорушень,
з неблагополучних сімей;
·
заходи щодо попередження
бездоглядності та правопорушень серед неповнолітніх, здійснює індивідуальну
роботу з педагогічно занедбаними дітьми, підлітками.
·
канікулярний відпочинок учнів;
·
літній відпочинок школярів:
створення оздоровчих таборів різних типів, залучення до них, в першу чергу,
дітей-сиріт, напівсиріт, дітей із багатодітних, малозабезпечених,
неблагополучних сімей;
·
роботу органів учнівського самоврядування і
шкільних громадських організацій, надає їм організаційно-методичну допомогу і
сприяє створенню умов для діяльності;
·
планування своєї роботи, веде
у встановленому порядку документацію;
·
консультативну допомогу
батькам, педагогічним працівникам.
Сприяє:
−
впровадженню кращих народних
традицій, звичаїв, обрядів, свят, вихованню поваги до рідної мови, народного
танцю, пісні, музики;
−
оновленню змісту і форм
діяльності організацій, об’єднань, організовує їхню колективно-творчу
діяльність відповідно до вікових інтересів учнів і вимог життя;
−
розвитку і задоволенню
інтересів, організації дозвілля молодших школярів, вихованців груп продовженого
дня;
−
класним керівникам,
вихователям у проведенні культурно-освітньої роботи з учнями, змістовній
організації відпочинку та дозвілля.
ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ ПЕДАГОГА-ОРГАНІЗАТОРА
Щодня:
- планує роботу згідно з функціональними обов'язковими та адміністративними директивами;
- перевіряє якість чергування учнів по школі;
- організовує дозвілля школярів на перервах;
- інформує учнів та учителів про поточні позакласні та позашкільні заходи;
- надає допомогу активістам у здійсненні ними громадських доручень;
- слідкує за дотриманням санітарно-гігієнічних правил та морально-етичних вимог у закладі;
- проводить індивідуальні чи групові заняття зі школярами згідно із планом.
Щотижня:
- планує роботу згідно з посадовими обов'язковими та адміністративними директивами;
- проводить засідання одного із секторів органу учнівського самоврядування;
- надає допомогу в проведенні заходу членам громадського об'єднання;
- надає реальну допомогу (виступ, сценарії, рекомендації і т.д.) в підготовці класних зборів (або виховних годин, або інформаційних бесід, або екскурсій, або культпоходів, іншими словами, - виховних заходів у межах класу);
- приймає звіт чергового по школі класу;
- проводить розважально-пізнавальний захід у межах класу (чи паралелі класів).
Щомісяця:
- планує роботу згідно з функціональними обов'язками та адміністративними директивами;
- готує загальношкільний розважально-пізнавальний захід (конкурс, змагання, вікторину, дискотеку тощо);
- координує роботу та сприяє організованому проведенняю засідання органу учнівського самоврядування;
- ініціює проведення зборів (конференції, брифінгу, творчої зустрічі) із представниками громадських об'єднань та організацій;
- забезпечує випуск друкованого органу учнівського самоврядування (газети, стіннівки, журналу і т.д.);
- забезпечує проведення загальношкільного заходу культурно-естетичного спрямування (культпоходу, виступу артистів у межах закладу, зустрічі із відомими людьми, театральних вечорниць, виступів аматорських учнівських колективів і т.д.);
- бере участь у роботі школи методичного об’єднання класних керівників;
- виступає на батьківських зборах;
- бере участь у методичних міських (обласних) нарадах, семінарах, конференціях.
Раз на семестр:
- проводить підсумки зробленого;
- визначає перспективи діяльності на наступний семестр.
У кінці навчального року:
- звітує про виконану роботу;
- подає пропозиції до загальношкільного плану виховної роботи.
Що
повинен знати?
І. Педагог-організатор повинен знати:
1. Основи загальнокультурної підготовки:
- основні віхи історичного та культурного розвитку України;
- державну мову відповідно до чинного законодавства про мови
в Україні.
2. Дисципліни психолого-педагогічного циклу:
- основи педагогіки;
- сутність процесу виховання, його загальних і конкретних
цілей, завдань,
організаційних форм, засобів, методів;
- форми і методи виховання громадянина України;
- анатомо-фізіологічні, вікові, психологічні особливості
учнів;
- зміст, форми і методи роботи з батьками;
- зміст, форми і методи організації дозвілля дітей;
- соціально-педагогічні основи профілактики правопорушень.
3. Методологію новаторсько-оригінальних дій:
- наукові основи інноваційних технологій виховання;
- моделі виховних систем шкіл нового типу;
- педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
4. Законодавчо-нормативне забезпечення.
Що
повинен вміти?
II. Педагог-організатор повинен володіти уміннями:
загальнопедагогічними:
а) діагностико-прогностичними:
- ефективно застосовувати теоретичні професійні знання в практичній
діяльності;
- рздійснювати аналіз методичної та іншої літератури і
визначати найбільш
оптимальні прийоми організації позанавчальної
діяльності учнів;
- озробляти необхідне методичне забезпечення позакласних
виховних заходів;
- вміти визначати конкретну мету виховного заходу, завдання
виховного
впливу;
- вміти аналізувати результати своєї роботи і робити
висновки щодо їх
вдосконалення.
б) організаторськими:
- надавати допомогу у створенні та організації діяльності
дитячих організацій, об'єднань, рухів на
основі співробітництва, творчої співдіяльності;
Моделі виховних систем нового типу.
Педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
Використання в навчально-виховних закладах новітніх світових технологій з проблем виховання.
Завдання та пріоритетні напрями національного виховання у відповідності з державними національними програмами освіти.
Діяльність педколективів у створенні української національної системи виховання.
Діяльність педагога-організатора щодо реалізації концепції національного виховання.
Шляхи та засоби відродження народних традицій, звичаїв, обрядів.
Запитання, які має поставити собі педагог-організатор, перед тим, як починати працювати з учнівським самоврядуванням:
- планувати і організовувати позакласну виховну роботу;
- координувати діяльність організацій, об'єднань у
навчальному
закладі та поза ним;
- спільно з педагогічним колективом розвивати мережу
гуртків,
клубів, об'єднань за інтересами, залучати до них дітей;
- вживати заходи щодо попередження бездоглядності
та правопорушень
серед неповнолітніх.
в) фаховими:
- володіти методикою організації позакласної діяльності
дітей;
- володіти методикою підготовки, проведення, аналізу
виховних заходів;
- розвивати творчі інтереси дітей, їх інтелектуальні
здібності;
- знати і володіти формами і засобами національно-
культурного відродження школи і впровадження в життя
народних традицій,
звичаїв, обрядів, свят рідної мови,
народної пісні тощо.
В чому полягає зміст діяльності
педагога-організатора?- Пріоритетні напрями виховної роботи в національній школі і зміст та завдання педагога-організатора в їх реалізації.
- Діяльність педагога-організатора по утвердженню в дитячих колективах принципів демократії, гуманізму, пріоритетності людських цінностей.
- Діяльність педагога-організатора з координації функціонування дитячих та юнацьких громадських організацій у школі та поза нею, наданню допомоги в організації їх роботи.
- Співпраця педагога-організатора з органами учнівського самоврядування.
- Надання допомоги в проведенні культурно-освітньої роботи в дитячих та юнацьких громадських організаціях, організація дозвілля та відпочинку дітей за місцем проживання.
- Прилучення школярів до народних традицій, звичаїв, обрядів, свят.
- Організація учнівських об’єднань і доброчинних заходів, спрямованих на виховання загальнолюдських цінностей.
- Залучення дітей і підлітків до позаурочної і позашкільної роботи та за місцем проживання.
- Робота з дітьми з нестандартною поведінкою.
- Організація літнього відпочинку школярів, дозвілля молодших школярів.
- Впровадження нових виховних технологій, інноваційних підходів до виховної роботи.
Наукові основи теорії та
методики виховання
Впровадження
сучасних технологій виховання в педагогічні діяльності.
Моделі виховних систем нового типу.
Педагогічні інновації в зарубіжній теорії і практиці.
Використання в навчально-виховних закладах новітніх світових технологій з проблем виховання.
Завдання та пріоритетні напрями національного виховання у відповідності з державними національними програмами освіти.
Діяльність педколективів у створенні української національної системи виховання.
Діяльність педагога-організатора щодо реалізації концепції національного виховання.
Шляхи та засоби відродження народних традицій, звичаїв, обрядів.
Функції педагога-організатора:
виховна (формування всебічно розвиненої
особистості вихованця);
розвивальна (сприяння саморозвитку
особистості кожного учня);
освітня (створення умов для
формування компетенцій школяра);
організаторська (організація і
здійснення позакласної та позашкільної роботи з учнями);
діагностична (визначення рівня
вихованості окремих учнів і колективу класу);
соціальна (виявлення впливу різних
соціальних чинників на формування учнів, нейтралізація небажаних впливів);
стимулююча (стимулювання ініціативи
та самодіяльності учнів, учнівського самоврядування);
координаційна (узгодження спільних
зусиль і вимог адміністрації, вчителів-предметників, батьків, громадськості,
позашкільних закладів);
методична (надання допомоги активу
учнів, батькам, представникам громадських організацій).
Запитання, які має поставити собі педагог-організатор, перед тим, як починати працювати з учнівським самоврядуванням:
* Що може об‘єднати дітей? (прагнення зробити шкільне
життя змістовним, цікавим, радісним, бажання діяти разом);
* Що для них найдорожче? (свобода думки, свобода дій);
* Про кого можуть турбуватися? (про тих, хто менший і слабший,
один про одного і про тих, хто потребує допомоги);
* З ким вони будуть співпрацювати? (з тими, кому небайдужі і
зрозумілі їхні інтереси і
справи, тобто з тими, хто
готовий допомагати їм);
* Що їх може зацікавити? (те, що вони вирішують і роблять самі);
* Що вони хочуть самі вирішувати? (з ким співпрацювати, які
справи робити, які свята проводити);
Варто взяти на озброєння в роботі молодому педагогу-організатору!
ВідповістиВидалити